miercuri, 13 ianuarie 2010

Miracolul de la ora 7

Am deschis televizorul ca sa vad cele mai recente imagini din Haiti... si am facut greseala sa dau apoi pe Realitatea... m-am enervat (isteria vaccinarii era in toi), am trecut rapid peste Antene si tipete isterice erau si la A3 si la Abcess Direct... asa ca prietena mea a dat pe Pro ca sa il vada pe Maruta in timp ce eu am inceput sa ma pregatesc psihic pentru intalnirea de la ora 7 cu Andreea Esca.

Mare mi-a fost mirarea sa vad niste stiri, ca pe vremuri, profesioniste... echilibrate si in care doza de emotie si interes a fost data de subiecte reale... nu de unele inventate.

Stirile au inceput cu catastrofa din Haiti, un reportaj foarte bine pus la punct...mult mai bine documentat decat ce se vede in fiecare ora la BBC, CNN sau Euronews, apoi actualitate romaneasca si un reportaj ironic asupra votarii bugetului, nenea suit pe mitropolie la Iasi si restul maruntisurilor...

Sectorul de senzatie si exploatare nerusinata a stirilor stiintifice a fost reprezentat de povestea cu asteroidul ce a trecut intre Pamant si Luna (un "eveniment" din asta se intampla in fiecare saptamana comform NASA) si apoi a inceput segmentul "porcin":

WOW, s-a prezentat corect situatia cazurilor si a deceselor din tara (3 decese, 9 cazuri noi)... s-a vorbit despre urmatorul val de porcina de la finalul lunii, s-a evaluat situatia vaccinarilor si am fost informati asupra debutului campaniei de vaccianare la copii... si gata: NU au fost speculatii, aberatii, exploatari senzationaliste ale subiectului.

Prin urmare se poate si asa, am notat in calendar evenimentul si imi doresc ca stirile Pro sa fie asa si maine... insa tare imi e frica ca maine nu vor mai fi subiecte majore si se va reveni la exploatarea gripei AH1N1.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu